Yanick The Mechanic radzi jak ustawić kokpit

Nie wszyscy mogą jeździć na rowerze jak Nino Schurter, jednak każdy może mieć ustawiony kokpit jak Mistrz Świata. Yanick - mechanik ze Scott Sram radzi jak optymalnie ustawić elementy sterowania roweru.

0

Dzisiaj opowiem o prowadzeniu kabli oraz ustawieniu klamek hamulcowych i manetek, tak aby jazda była jak najbardziej komfortowa. Na zdjęciach prezentujemy tradycyjny kokpit i mostek, ale oczywiście Nino jeździ jednoczęściowym, zintegrowanym zestawie z Syncrosa.

1. USTAWIENIA NINO

Na rynku dostępnych jest wiele różnych kierownic. W rowerze Nino używamy mostka o ujemnym kącie nachylenia -25 stopni, aby kierownica była jak najniższej. Kierownica, jakiej używa Mistrz Świata, ma szerokość 680 mm, jej kąt cofnięcia to 9 stopni oraz dość nietypowy, ujemny kąt wzniosu, wynoszący -5mm. Aby osiągnąć coś takiego w niezintegrowanym kokpicie, kierownicę obracam do góry nogami.

2. DOSTOSUJ KIEROWNICĘ

Aby wyregulować kierownicę, najpierw wyjmuję rower ze stojaka i stawiam go na podłodze. Patrzę na niego z przodu, mając w tle stół, którego używam jako poziomicy. Na końcu przechylam kierownicę lekko do góry.

3. USTAWIENIE ODLEGŁOŚCI KLAMEK HAMULCA

Dźwignie hamulca zawsze umieszczam 165 mm od krawędzi kierownicy tak, aby zawodnicy mieli takie samo ustawienie obydwu klamek. Daje to idealną symetrię dla obu rąk.

4. USTAWIENIE NACHYLENIA KLAMEK HAMULCA

Nachylenie dźwigni hamulca, najlepiej ustawić, gdy siedzisz na rowerze, z rękami na kierownicy.
Ramiona i palce powinny tworzyć prostą linią po oparciu ich na klamkach.
W dźwigniach, których używa Nino, można dostosować odległość klamki od kierownicy. W tym celu mierzę punkt od krawędzi chwytu do końcówki dźwigni hamulca i ustawiam ją na 65 mm.

5. USTAW MANETKĘ

Dzięki komponentom SRAM mamy możliwość ustawienia dwóch pozycji manetki na obejmie mocującej. Jeden jest trochę dalej od chwytów, drugi nieco bliżej. W rowerze Nino używamy pozycji, która jest bliżej, aby mieć mniejszą odległość do dźwigni manetki.

6. USTAW MANETKĘ OD AMORTYZATORÓW

Na naszych rowerach SCOTT mamy możliwość regulacji zawieszenia na kierownicy, nazywa się to systemem TwinLoc. Tę manetkę montujemy pod kierownicą, ponieważ jest podobna do dźwigni zmiany biegów. Staram się ją ustawić w bardzo podobnej pozycji jak manetkę przerzutki.

7. UŁOŻENIE PRZEWODÓW

Ważne jest, aby mieć najprostszą konfigurację i dotyczy to również prowadzenie kabli. Lubię mieć porządek pod kierownicą, więc skracam wszystkie kable tak bardzo, jak to możliwe, bez ograniczania swobody ruchu.

Ustawienie kierownicy to w większości osobiste preferencje. Mam nadzieję, że te wskazówki i triki pomogą Wam osiągnąć idealną konfigurację kierownicy i pozwolą na uzyskanie komfortowej pozycji podczas jazdy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here