Inteligentne zawieszenie, inteligentne funkcje i nasza najsprytniejsza jak dotąd konstrukcja, prowadzą do niewiarygodnego roweru ścieżkowego, który po prostu nie może się znudzić, bez względu na to, czy podbijasz wysokogórskie szlaki, czy rozdrabniasz pojedyncze ścieżki z kumplami.
Odkryj nowego Geniusa i technologię poniżej.
TECHNOLOGIA ZINTEGROWANEGO ZAWIESZENIA
W nowym Genius zastosowano naszą opatentowaną technologię zintegrowanego zawieszenia. Nie tylko to sprawia że rower wygląda fantastycznie, ale również pozwala nam poprawić działanie zawieszenia. Przede wszystkim możemy zaprojektować ramę o niższym środku ciężkości, co skutkuje lepszym prowadzeniem i bardziej stabilną, wzbudzającą zaufanie użytkownika jazdą. Dodatkowo, konstrukcja ramy jest sztywniejsza w okolicach suportu, co zmniejsza niepotrzebne ruchy poprzeczne w stosunku do kierunku ruchu amortyzatora. Nie trzeba dodawać, że amortyzator jest również chroniony przed czynnikami zewnętrznymi, czyli dwoma głównymi wrogami wydajność amortyzatora.
GEOMETRIA
Ta specyficzna dla rozmiaru kół 29″ rama posiada 150 mm skoku tylnego zawieszenia sparowanego z widelcem 160 mm. Nowa platforma Genius została dostosowana do wymagań nowoczesnego roweru ścieżkowego. Jest bardziej nowoczesną i progresywną geometrią w porównaniu do poprzedniego modelu.
Chcieliśmy, aby Genius nadal wyróżniał się podczas jazdy pod górę, a jednocześnie posiadał wszystkie narzędzia niezbędne do jeszcze lepszej zabawy na dnie doliny. Jak w przypadku wielu naszych rowerów górskich, kąt główki jest regulowany. Rower jest dostarczany z szalkami, które pozwalają wybrać kąt główki 64 lub 65 stopni.
W przypadku poprzedniego modelu mieliśmy już solidną platformę zawieszenia, z którą mogliśmy pracować. Zmiany w amortyzatorach i możliwości, jakich oczekuje się w tej kategorii, doprowadziły do zwiększenia progresji i optymalizacji kinematyki. W efekcie otrzymujemy klasyczny klimat modelu Genius, idealny na całodzienne epopeje, z solidną szczyptą zabawy, gdy szlak prowadzi w dół.
GENIUS vs GENIUS ST
Przedstawiamy Genius w dwóch różnych formatach, Genius 900 i Genius Super Trail – „ST”. Nasza całkowicie nowa platforma Genius 900 podejmuje tradycję wszechstronnych rowerów trailowych i dostarcza pakiet, który jest idealny na każdy szlak, o każdej porze, podczas gdy ST jest dostosowany do bardziej agresywnej jazdy. Chociaż oba te rowery mają ten sam układ ramy, mają bardzo unikalne charaktery. Sercem obu układów jest nasza platforma amortyzatorów NUDE, która jest główną cechą rodziny Genius od ponad dekady. W Geniusie 900 znajdziesz amortyzator NUDE 5T, a w Geniusie ST zupełnie nowy dodatek do rodziny NUDE – Float X NUDE firmy FOX. W tym amortyzatorze zastosowaliśmy nasze unikalne technologie do platformy, która nadaje się do jeszcze bardziej agresywnej jazdy.
Jeśli chodzi o geometrię, główną różnicą między obiema platformami jest kąt główki. Genius 900 jest standardowo wyposażony w kąt główki 65 stopni, podczas gdy Genius ST ma luźny kąt główki 64 stopnie. Oczywiście, dzięki naszemu zestawowi regulacji kąta, który jest dostępny w obu modelach, możesz się nim bawić, by zobaczyć, co ci najbardziej odpowiada. Każda wersja ma inne podejście do specyfikacji, co ostatecznie daje dwa różne charaktery na szlaku.
SAG
Ustawianie sag-u i sprawdzanie wykorzystania skoku jest łatwiejsze niż kiedykolwiek wcześniej dzięki nowemu Geniusowi. Zewnętrzny wskaźnik na łączniku pozwala użytkownikowi na łatwe ustawianie ugięcia i sprawdzanie, jak duży skok wykorzystuje.
KOKPIT
Genius posiada kokpit Hixon firmy Syncros, który został przeprojektowany, z udoskonaloną ergonomią zarówno przy odchylaniu do tyłu, jak i do góry, dwiema opcjami podwyższenia w zależności od rozmiaru ramy (15 mm i 25 mm) i dwiema długościami mostka. Istnieje wiele opcji mocowania komputera, lampek itp. z możliwością montażu na deklu mostka, ale także z przodu kierownicy za pomocą dwóch gwintowanych wkładek. Wszystkie przewody przechodzą pod kierownicą, dzięki czemu kokpit jest czysty i pozbawiony bałaganu. Mówiąc o główce ramy, zmiana kąta nachylenia główki jest łatwa. Wystarczy zdjąć kokpit, wyjąć szalki , obrócić je o 180 stopni i ponownie zamontować. Nie trzeba przecinać kabli ani odpowietrzać hamulców. Integracja kabli nie jest jednak wyłączną cechą jednoczęściowych kokpitów.
SCOTT aluminiowa rama
Obok naszych karbonowych modeli, modele Genius i Genius ST będą dostępne w wersji hybrydowej z karbonową główną ramą i aluminiowym tylnym trójkątem, a także jako kompletne wersje aluminium. Aluminiowy Genius oferuje podobne zaawansowane wrażenia z jazdy, dzieląc dalej tę samą geometrię i kinematykę. Ta naprawdę wysokiej klasy rama aluminiowa oferuje ten sam design, ten sam zaawansowany poziom integracji i wszystkie technologiczne cechy karbonowego Geniusa, takie jak wewnętrzne prowadzenie przewodów, wskaźnik SAG, osłona dolnej rury dla łatwego dostępu do amortyzatorów, regulacja kąta główki ramy, prowadnica łańcucha itp.
GAMA PRODUKTÓW GENIUS
Nowy Genius będzie dostępny jako modele karbonowe, hybrydowe i aluminiowe. W sumie w kolekcji znajdziemy 10 modeli Genius 900 i ST, w tym 2 dedykowane modele Contessa.
Wszystkie specyfikacje i ceny są tymczasowe i mogą się różnić w zależności od waluty. W celu uzyskania dalszych informacji prosimy o kontakt z lokalnym dealerem firmy SCOTT.